sobota, 22 grudnia 2012

Świąteczne cupcakes z aniołkami / Angels' Cupcakes

English version below in purple.

Ponieważ podejrzewam, że będzie to mój ostatni wpis przed Bożym Narodzeniem (pewnie starczy mi czasu jedynie na szybki komentarz na Facebook'u), zacznę od najważniejszego: WESOŁYCH ŚWIĄT!!!

Nie jestem pewna, czy ten wpis można jeszcze zaliczyć do świątecznych, ale mam nadzieję, że aniołki chociaż w minimalnym stopniu kojarzą Wam się z tym okresem. Zresztą tematyka ta jest w tej chwili jak najbardziej na miejscu, ponieważ piszę to będąc w chmurach w samolocie do Polski:-) Jeśli do tej pory czułam świąteczną atmosferę, to za niecałe dwie godziny to już będzie świąteczny nastrój do kwadratu!

Przepis na ciasto znalazłam tutaj i dostoswałam go nieco do wymaganej ilości cupcakes. Gdy przeczytałam, że ciasto to jest wilgotne i puszyste, od razu pomyślałam, że wreszcie znalazłam odpowiednią bazę dla aniołków, na które pomysł miałam już od pewnego czasu.

Składniki na 6 babeczek:
  • 70g masła w temperaturze pokojowej
  • 70g cukru
  • 1 jajko
  • 50g mąki
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 15g mąki kukurydzianej
Składniki na krem z serka:
  • 125g cukru pudru
  • 50g masła w temperaturze pokojowej
  • 50g kremowego serka
Rozgrzewamy piekarnik do 190C i wykładamy blachę na cupcakes papilotkami.

Składniki na ciasto mieszamy mikserem w jednej misce do momentu utworzenia jednolitej masy. Wykładamy ciasto do papilotek ,nie więcej niż do 2/3 ich wysokości i pieczemy ok. 15-20 minut do tzw. suchego patyczka. Odczekujemy kilka minut i wykładamy cupcakes na kratę by na niej wystygły.

Przygotowujemy krem. Przesiewamy cukier puder i miksujemy go z masłem aż do polączenia się obu składników. Następnie dodajemy serek (powinien być schłodzony) i miksujemy aż do uzyskania jednolitej puszystej masy. Możemy dodać barwnik spożywczy. Dowolnie dekorujemy cupcakes.

Ja część kremu zabarwiłam na niebiesko, przełożyłam go do rękawa cukierniczego z końcówką 1M Wiltona i naniosłam na każdą babeczkę ilość niezbędną do wyrównania jej powierzchni. Następnie równomiernie rozsmarowałam go łopatką. Do tego samego rękawa cukierniczego przełożyłam następnie krem biały. W ten sposób rozprowadzając następnie krem na babeczce przy użyciu rękawa, brzegi naniesionej formy są niebieskie, a jej wnętrze pozostaje białe. Oczywiście pierwsze udekorowane babeczki będą miały więcej niebieskiego niż te dekorowane jako ostatnie. Biało-niebieski krem naniosłam na cupcakes (nadal używając końcówki 1M) zaczynając od środka. Może potrzeba do tego trochę wyobraźni, ale można powiedzieć, że powstała w ten sposób chmurka, na której następnie umieściłam zrobionego z masy cukrowej aniołka.

Tutorial: Aniołki z masy cukrowej
Potrzebne będą:



  • Masa cukrowa wymieszana z CMC (więcej o CMC tutaj)
  • Woda i/lub jadalny klej
  • Barwnik spożywczy w paście (w kolorze wybranym na włosy aniołka)
  • Końcówka cukiernicza
  • Folia aluminiowa
  • Wałek do pasty cukrowej
  • Mniejsza od standardowej szklanka lub okrągła foremka
  • Mała foremka do masy cukrowej w kształcie serca



  • ENGLISH VERSION
    Angels' cupcakes

    As I suppose this will be my last post before Christmas (I guess I will only have time for a quick Facebook status update), I'll start with the most important: MERRY CHRISTMAS!

    I'm not sure whether this post you can still qualify as Christmas-sy, but I hope that you associate angels with that period, too. Still, that’s a perfect topic for me right now as I write this up in the clouds on the plane to Poland:-). If so far I’ve been feeling festive atmosphere, in less than two hours I will feel it squared!

    I found the recipe for the dough here and I adjusted it to the quantity I needed. When I read that the result gives you moist and fluffy cupcakes, I immediately thought I finally found a perfect base for the angels, I had in mind for some time now.

    Ingredients for 6 cupcakes:
    • 70g of butter at room temperature
    • 70g of sugar
    • 1 egg
    • 50g flour
    • 1/2 teaspoon baking powder
    • 15g cornflour
    Ingredients for cream cheese frosting:
    • 125g icing sugar
    • 50g of butter at room temperature
    • 50g cream cheese
    Preheat oven to 190C and prepare the cups..

    Mix all the dough ingredients using electric mixer in one bowl until the mixture gets homogenous. Fill in the cups until no more than 2/3 of their height and bake for about 15-20 minutes. Wait a few minutes before placing the cupcakes on the grid to cool down.

    Prepare the frosting. Sift icing sugar and mix it with butter until they convert into a homogenous cream. Then add the cheese (it should be chilled) and mix until smooth mass. You can add food coloring. Decorate your cupcakes.

    I parted the cream in two and coloured a part of it blue. I put the blue cream into the piping bag with Wilton 1M tip on. On every cupcake I applied the amount necessary to cover evenly the surface. Then smeared it evenly with a spatula. I filled the same piping bag with the white cream. This way, when you spread the cream on the cupcakes the edges of the forms you create will be blue and the interior white. Of course, the cupcakes decorated first will be more blue than those decorated last. I applied the white and blue cream (still using 1M tip) in circles starting in the center of each cupcake. You may need to use some imagination, but it could be said that this way I’ve created a cloud on each the angel will stand.

    Tutorial: Sugarpaste Angels
    You will need:
    • White sugar paste with CMC
    • Water and / or edible glue
    • Food coloring in paste (color you chose for angel’s hair)
    • Confectionary tip
    • Aluminum foil
    • Roller for sugar paste
    • A glass a bit narrower than usually or round mold
    • Small mold for sugar paste in the shape of heart

    For the photo tutorial scroll up.

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz